Wiele spotów reklamowych gwarantuje nam obecnie stuprocentową satysfakcję albo zwrot pieniędzy. Propozycja taka wydaje się jak najbardziej fair i mamy ochotę sprawdzić, czy nie jest to tylko pusty slogan albo czy jest to najprawdziwszy fakt. Chyba najprościej będzie sprawdzić ją w przypadku środków chemicznych, które kupujemy najczęściej, a efekty ich działania są widoczne od razu. Proszki do prania, płyny do zmywania naczyń i kapsułki do zmywarek sprzedawane są na zasadzie promocji „Satysfakcja gwarantowana albo zwrot pieniędzy” Każda z takich promocji ma określony czas trwania oraz warunki, które trzeba spełnić, żeby otrzymać zwrot pieniędzy. Na pewno konieczne będzie zachowanie dowodu zakupu.
Również producenci drobnego sprzętu elektronicznego decydują się na promocje ”Satysfakcja gwarantowana albo zwrot pieniędzy”. W poniższym przykładzie klient ma aż 100 dni na decyzję, czy urządzenie spełnia jego oczekiwania, czy nie i może liczyć na zwrot nawet 100 procent wartości zakupu. Jednak i tu warto wgłębić się w regulamin promocji, żeby uniknąć niespodzianek.
W sektorze usług natknąć się można na gwarancję satysfakcji w firmach przewozowych (tu za bilety płacą tylko zadowolenia klienci, inni, którzy prawidłowo wypełnią formularz podając konkretny argument dlaczego podróż nie była satysfakcjonująca otrzymają zwrot za wykupiony bilet)
lub szkołach językowych (tu klient, który nie jest zadowolony z osiągniętych wyników na koniec kursu języka angielskiego może go w ramach gwarancji za darmo powtórzyć).