Rynek pracyArchiwum

Wojna jak pandemia – firmy nie płacą, trzymają pieniądze na czarną godzinę

Zmniejszenie wartości składanych zamówień, prośba o dłuższe terminy płatności na fakturach, rezygnacja z planowanych zleceń – średnio co trzeci właściciel firmy doświadcza ze strony kontrahentów przeróżnych zachowań, które tamci tłumaczą… wojną na Ukrainie – wynika z badania

Partner biznesowy w czasach kryzysu – czego oczekują klienci?

2021 r. był kolejnym niełatwym rokiem w biznesie. Firmy zdają sobie sprawę, że dynamicznie zmieniający się świat wymaga zdecydowanych kroków, jasnych wytycznych i właściwych decyzji. Ponadto mają świadomość, że zaufanie opinii publicznej i konsumentów do świata biznesu

Imprezy integracyjne w górach. Jakie scenariusze są na topie?

Imprezy integracyjne w górach to świetna okazja do tego, aby spędzić czas w gronie swoich współpracowników. Podczas tego typu wydarzeń wielu pracodawców pyta o szyte na miarę scenariusze, które sprawią, iż wyjazd nabierze wyjątkowego charakteru. Firmy organizujące

Jak polepszyć swoje warunki pracy? Spróbuj pracy w… terenie

Stworzenie biura sprzyjającego dobremu zdrowiu leży w szczególności po stronie pracodawcy, ale obecnie, mając często możliwość pracy zdalnej, nie pozostajemy bez wpływu na to, gdzie i w jakiej przestrzeni pracujemy. Jeśli prowadzimy własną działalność, w zasadzie sami

Praca w R&D to prestiż. Wymagania: wysokie kwalifikacje i kreatywność

Działy R&D to motor napędowy wielu firm. W dużym stopniu odpowiadają one za rozwój biznesu, jego innowacyjność i konkurencyjność. Od swoich pracowników wymagają nie tylko wysokich kompetencji, ale również kreatywności i zaangażowania. Czym właściwie się zajmują i

W polskiej branży eventowej 62% firm ma kłopoty finansowe

Branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB, jednak jej obecna sytuacja jest kiepska – ponad 62 proc. działalności znajduje się w słabej lub złej kondycji finansowej, jak wynika z najnowszej analizy KRS. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja

Nowości na rynku marketingowym i gamingowym – komentarz eksperta

Planowanie kampanii marketingowych dla graczy nowej generacji wymaga znajomości odpowiednich narzędzi. Najistotniejsze jest kompleksowe podejście do ich potrzeb. Coraz liczniejszą grupę stanowią bowiem kobiety – o czym niejednokrotnie zapominają marketerzy. Ponadto błędem jest promowanie nowych produktów skierowanych

Fakturatka, czyli biznes płaci w ratach, a sprzedawca nie czeka na pieniądze

Co 10. firma z sektora MŚP oferująca usługi bądź produkty B2B skarży się, że jej klienci rezygnują z zakupu ze względu na wysoką cenę. Fakturatka może to zmienić. W ramach tej usługi, przedsiębiorca dokonuje zakupu na raty,

W społecznej odpowiedzialności nie ma podziałów – pomagają korporacje i startupy

W ostatnich tygodniach obserwujemy przede wszystkim działania mające na celu wsparcie uchodźców z Ukrainy, zarówno od strony finansowej, jak i materialnej. Dla jednych firm jest to czysty zabieg komunikacyjny, a dla innych element wpisujący się w strategię

Czy roboty uratują branżę budowlaną w czasie deficytu pracowników?

Przemysł 4.0 zmienia oblicza kolejnych firm. Krajowa branża wytwórcza i budowlana w tym także przemysł komponentowy, wyróżnia się istotnie na tle Europy. Niestety, swą pozycję zawdzięcza – jak dotąd – głównie niskim kosztom wytwarzania i usług. Pozytywnym aspektem