oferty

oferty

Skuteczna rekrutacja to podstawa rozwijającego się biznesu, dlatego warto być na bieżąco z trendami i nowościami w branży HR. Rok 2022 z pewnością będzie pełen nowych wyzwań związanych z nadążeniem za dynamicznie zmieniającym się rynkiem pracy. Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, by zatrudniać skutecznie? Przedstawiamy 4 najważniejsze wskazówki.

Obserwując zmiany na rynku pracy, nie można pominąć roli, jaką odegrała pandemia. Według raportu Rynek pracy w czasie COVID-19, rynek pracy wraca do normy po znacznym spadku – w kryzysowym momencie liczba nowych ofert zmniejszyła się nawet o 50%[1]. Ofert pracy jest coraz więcej, co świadczy o tym, że firmy doskonale przystosowały się do rekrutacji w dobie pandemii. Ten trudny czas przyśpieszył wiele procesów i niemal wymógł rozwój firm w zakresie wykorzystania nowych technologii.

Co warto wprowadzić do procesu rekrutacji w 2022 roku?

1. Wdrażaj rozwiązania automatyzujące rekrutację

Automatyzacja obecnie znajduje zastosowanie w wielu branżach, pozwalając na optymalizację procesów biznesowych. Swoje zastosowanie znajduje także w HR, gdzie pozwala sprawniej i skutecznie przeprowadzać procesy rekrutacyjne. Zautomatyzowanie takich działań, jak wysyłanie powiadomień dotyczących zakwalifikowania się do kolejnego etapu, dodawanie kandydatów do odpowiednich list mailingowych, czy wyszukiwanie kandydatów pozwala zaoszczędzić czas.

– Automatyzacja procesów rekrutacyjnych, wbrew temu co wielu uważa, nie ma nic wspólnego z przedmiotowym traktowaniem ludzi – wręcz przeciwnie. Dzięki niej uwalniane są zasoby, które można efektywnie wykorzystać – na przykład w zapewnieniu lepszego candidate experience. Warto jednak używać jej świadomie – mówi Adrian Wolak, CEO firmy TRAFFIT, która dostarcza nowoczesne i skuteczne narzędzie wspierające rekrutację zdalną.

Oszczędność czasu, którą zapewnia automatyzacja jest istotna w kontekście kolejnych trendów, na które warto zwrócić uwagę w 2022 roku.

2. Pracuj nad skróceniem procesów rekrutacyjnych

Dzięki automatyzacji możemy oszczędzić dużo czasu, ważne jest jednak, aby stworzyć system pozwalający na szybką ocenę kompetencji kandydatów. Najbardziej wartościowi z nich najprawdopodobniej szukają pracy w wielu organizacjach i uczestniczą równolegle w kilku procesach rekrutacyjnych, dlatego skrócenie procedury rekrutacyjnej pozwoli uzyskać przewagę nad konkurencją. Warto sprawdzić także, czy wewnętrzne procesy komunikacyjne i decyzyjne nie zabierają więcej czasu, niż to konieczne. W tym celu sprawdzą się narzędzia, które nie tylko automatyzują proces, ale pozwalają go także analizować.

3. Analizuj procesy rekrutacyjne

Przygotowanie każdego nowego procesu rekrutacyjnego powinno rozpocząć się od analizy poprzednich. Tylko w ten sposób można wskazać jego najdroższe i najbardziej czasochłonne elementy. W ich wyodrębnieniu zdecydowanie pomocna jest wspomniana wyżej automatyzacja, o ile zaimplementuje się narzędzie dostarczające odpowiednich informacji. Analityka i praca na twardych danych jest obecnie podstawą projektowania działań w bardzo wielu branżach i nie inaczej wygląda to w HR. Jest to dział, który rzutuje na skuteczność całego przedsiębiorstwa, tym bardziej warto zadbać o jego optymalizację.

4. Nawiązuj długoterminowe relacje z kandydatami

Czas stał się obecnie najcenniejszym dobrem. Jednak czy zmiany mające na celu jego oszczędność prowadzą do mechanizacji działań i zaniku interakcji międzyludzkich?

– Obecnie coraz więcej firm zaczyna dostrzegać wartość relacji. Są one ważne nie tylko na płaszczyźnie współpracy z kontrahentami, ale na każdej innej, wliczając w to rekrutację. Dlatego czas zaoszczędzony na właściwej analizie i automatyzacji warto przeznaczyć na nawiązywanie długofalowych relacji z kandydatami – mówi Adrian Wolak. Dodaje: Warto utrzymywać relacje nawet z tymi kandydatami, którzy nie przeszli rekrutacji – właśnie w nich tkwi ogromny potencjał!

Utrzymywanie relacji z odrzuconymi kandydatami jest stosunkowo nowym trendem. Osoby, które chciały pracować w danej firmie to potencjalnie wartościowi odbiorcy merytorycznych branżowych newsletterów czy zaproszeń na wydarzenia. Kluczowe jest jednak, żeby ich doświadczenia z rekrutacji były pozytywne – w przeciwnym wypadku nie zechcą oni utrzymywać kontaktu z daną firmą.

By Marek

Dodaj komentarz