Wiadomo nie od dzisiaj, że reklama jest dźwignią handlu, dlatego też musi być skuteczna i trafiać do szerokiego, lub wybranego grona odbiorców. Coraz więcej firm zleca reklamę swoich usług, produktów itp. domom mediowym, które realizują ja wręcz w mistrzowski sposób. Jednak nie wszyscy wiedzą, czym jest dom medialny i w jaki sposób funkcjonuje.
Definicja domu mediowego
Dom mediowy nazywany jest także domem medialnym. Jest to organizacja marketingowa, która ma za zadanie zaplanować i zakupić kampanię reklamową w mediach masowych. Swój początek domy mediowe miały w agencjach reklamowych, które to na początku swojej działalności same planowały oraz kupowały kampanie reklamowe. Wraz z upływem czasu i dynamicznego wzrostu rynku reklamowego pojawiła się potrzeba stworzenia działów mediowych w ramach agencji reklamowych. Dalszy rozwój rynku reklamowego doprowadził do wyodrębnienia się działów mediowych jako odrębnych spółek, w ten właśnie sposób powstały domy mediowe.
Zadania domu mediowego
Domy mediowe świadczą usługi nie tylko klientom rodzimych agencji reklamowych, ale również innym którzy potrzebują takiej pomocy. Do głównych zadań domu medialnego należą: planowanie oraz zakup mediów. Kolejnym bardzo istotnym zadaniem są negocjacje cen z dostawcami przestrzeni oraz czasu reklamowego w poszczególnych mediach. Do obowiązków domu mediowego należy również dostarczenie reklamodawcom badań medialnych.
Polskie domy mediowe
Polskie domy mediowe świadczą usługi na bardzo wysokim, światowym poziomie. To właśnie za pośrednictwem domów medialnych odbywa się zdecydowana większość obrotu na rynku reklamowym. W Polsce z powodzeniem funkcjonują sieciowe jak i nie sieciowe domy medialne. Usługi jednych i drugich domów są w pełni profesjonalne, o wysokim standardzie. Jednym z polskich liderów cieszących się ogromną popularnością wśród klientów, jest dom mediowy MEDIACOM. O sukcesach i osiągnięciach, a także szerokim wachlarzu ich usług dowiemy się na stronie http://www.mcw.com.pl/pl/strona-g%C5%82%C3%B3wna.aspx. Jeśli zależy nam na profesjonalnych usługach reklamowych warto oddać się w ręce prawdziwych fachowców. Obecnie coraz więcej firm ogłasza przetargi na zaplanowanie i stworzenie kampanii reklamowych. Zatem koniecznie trzeba zapoznać się z osiągnięciami poszczególnych agencji.