Jak powszechnie wiadomo reklama jest dźwignią handlu. Jednak w dobie XXI wieku stworzenie dobrej reklamy, która ma trafić do ogółu lub wybranej grupy odbiorców jest prawdziwą sztuką. Chociaż mamy wiele agencji reklamowych oraz marketingowych, to prawdziwie dobrych reklam jest niewiele.
Jak trafić do odbiorcy…?
Nie każdy produkt ma się podobać wszystkim, cześć produktów nie potrzebuje reklamy np. takie pieczywo, część ma trafiać do większości, a pozostała część do wybranej grupy odbiorców. Specjaliści w zakresie tworzenia reklam mają swoje tajniki i sposoby. Nawet wiodące marki wraz z upływem czasu potrzebują odświeżenia swojego wizerunku i przypomnienia o swoim istnieniu. Dzisiejsza reklama nie ogranicza się już do telewizji, radia i bilbordów oraz gazet. Skuteczna reklama XXI wieku to reklama internetowa. Skuteczność obecnych reklam polega między innymi na elementach zaskoczenia i innowacji. Takie pomysły w swoich kampaniach marketingowych stosuje szwedzki koncern samochodowy Volvo, a reklama aut nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać, tu też trzeba trafić do odbiorcy: http://pollet.pl/wpadka-volvo-czyli-jak-robic-reklame/. Z pozoru wpadka Volvo jest przemyślanym działaniem marketingowym, który przypomina o najważniejszych atutach koncernu, czyli bezpieczeństwie. Któż z nas słysząc, czy mówiąc Volvo nie myśli od razu bezpieczeństwo? Koncern Volvo jest świetnym przykładem, jak doskonale się wypromować i na stałe wpisać w ludzkie skojarzenia i podświadomość a kolejne reklamy, filmiki i testy tej marki są tego doskonałym przykładem.