Współczesna terminologia biznesowa obfituje w wyrażenia ściągnięte wprost z języka angielskiego. Zanim doczekają się one polskiego tłumaczenia mogą budzić różne skojarzenia i być nie do końca zrozumiałe. Czasem jednak tak się zadomowią w naszym języku, że zaczynamy je traktować jak swoje. Za przykład weźmy chociażby samo słowo „biznes”, albo zwroty typu „cash flow” albo „key account”. Jak będzie z niedawno przeze mnie odkrytym „category killer”? Zobaczymy!
Co oznacza category killer
Chciałoby się powiedzieć, że category killer, to rodzaj lidera w swojej branży. Jednak od tego ostatniego różni go specyficzny charakter. Otóż tym wyrażeniem określa się produkt, usługę, markę lub firmę, która ma tak wyraźną przewagę nad konkurencją, że inne firmy w branży nie widząc szans na rentowność swojej działalności wycofują się z rynku. Z pewnością dom mediowy ze względu na swój potencjał może aspirować do tego tytułu w branży reklamowej.
Jak działa category killer
Category killer proponuje wybór produktów lub usług zupełnie satysfakcjonujący klienta i w dodatku w stosunkowo niskich cenach. Na pewno musi posiadać możliwości ściągnięcia do siebie jak największej liczby klientów, której z pewnością nie mają mniejsi gracze na rynku. W domenie reklamy wyrastają na nie domy mediowe, które powoli eliminują z rynku kolejne agencje reklamowe i działy marketingu wielkich korporacji.
Przykłady category killer
Najprościej wskazać category killer w świecie internetu. Takim przykładem może być najpopularniejsza wyszukiwarka w sieci, która praktycznie nie posiada obecnie konkurencji. Innym przykładem służą sklepy on-line, które generują najwięcej zakupowiczów. Codziennie dowiadujemy się o kolejnych category killer z pism branżowych. W dziedzinie reklamy konkurencyjność domów mediowych, stałe poszerzanie spektrum ich działań oraz podnoszenie statusu utorowały im drogę do obecnej pozycji.
Źródło obrazka: static1.thm.pl