komputer do diagnostykihttp://arizonaautocare.com/

Niektórzy właściciele samochodów osobowych używają zamiennie terminów badanie techniczne i przegląd techniczny. Nie jest to prawidłowe, gdyż pierwszy z nich jest czynnością obowiązującą na mocy prawa, a drugi jedynie zalecaną przez producenta. W jednym i drugim przypadku wykonuje się je z użyciem tych samych zaawansowanych technologicznie urządzeń do diagnostyki komputerowej.

Komputer zbada stan techniczny

badanie stanu technicznego
http://www.bartospaliwa.pl/

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów to miejsce właściwie do przeprowadzenia badania stanu technicznego pojazdu. Bez niego żaden samochód osobowy nie zostanie dopuszczony do ruchu. Zwolnione z niego są jedynie pojazdy nowe i posiadające homologację, które ponownie zbadać trzeba będzie dopiero w trzy lata od pierwszej rejestracji. W protokole po badaniach technicznych pojazdu znajdziemy informacje dotyczące identyfikacji pojazdu (nr VIN) oraz jego dodatkowego wyposażenia. Ponadto stwierdzony zostanie stan ogumienia, oświetlenia, hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, nadwozia, układu wydechowego, silnika oraz zabezpieczeń. Jeśli stan techniczny któregokolwiek z tych elementów będzie niezadowalający Stacja Kontroli zatrzyma dowód rejestracyjny pojazdu i wyda tymczasowy. Właściciel będzie miał 2 tygodnie na usunięcie usterki.

Na przegląd okresowy z komputerem

okresowy przegląd pojazdu
http://www.serwissuzukiwarszawa.pl/

Jak nazwa wskazuje przeglądy wykonywane są w pewnych odstępach czasu zalecanych przez producenta. W trakcie przeglądu wymienia się płyny eksploatacyjne i niektóre zużyte części. W nowoczesnych autach konieczność wykonania przeglądu określa komputer pokładowy samochodu na podstawie ilości przejechanych kilometrów (np. zalecana wymiana oleju po 10 tysiącach). Inne ważne czynności podczas przeglądu okresowego dotyczą wymiany filtra powietrza, płynów hamulcowych i chłodnicowych oraz wymiany świec i rozrządu. Dzięki użyciu nowoczesnych interfejsów diagnostycznych podłączonych do komputera pokładowego możliwe jest wykrycie usterek w pracy układu kierowniczego, hamulcowego i wydechowego. Na koniec sprawdza się stan zawieszenia i ogumienia.

By Marta

Dodaj komentarz