grywalizacja gryfikacjahttp://www.grazitti.com/

Wiem, że niektórzy naprawdę potrafią się wczuć w gry komputerowe, przeżywają emocje godne swego awatara, angażują się w akcję, aż pot występuje im na czoło, podskakują z radości, gdy uda im się przejść na następny poziom. Gry często przysłaniają im rzeczywistość, oddalają ich od niej, pozwalają o niej zapomnieć. Tymczasem w gamifikacji (grywalizacji lub gryfikacji jak nazywają ją inni) chodzi o coś zupełnie innego. Tu poprzez zastosowanie mechanizmów znanych z gier osiąga się realne cele kierowane do prawdziwej grupy ludzi.

Punkty dla aktywnych

Znamy to jeszcze ze szkoły, oceny wystawiane nam przez nauczycieli to nic innego jak mechanizm gry w czystej postaci. Liczba zawodników waha w zależności od frekwencji danego dnia w klasie, a liczba punktów od tego czym w danym dniu popisaliśmy się podczas odpowiedzi przy tablicy albo na kartkówce. Problem tylko w tym, że dobrych ocen najczęściej nie mogliśmy wymieniać na nagrody, a w programach lojalnościowych dla klientów i motywacyjnych dla pracowników które są dobrymi przykładami gamifikacji w życiu realnym JUŻ TAK!

wygrałam kupę kasy
http://www.instructables.com/

Odznaczenia za zasługi

Wszyscy kojarzycie pewnie generalskie mundury upstrzone całymi szpalerami orderów i pewnie się orientujecie, że im więcej gwiazdek i pasków na pagonach tym lepiej. W procesie gamifikowania naszej rzeczywistości także możemy stworzyć system odznaczeń, który będzie atrakcyjny dla naszej grupy docelowej. Na przykład najlepsi klienci otrzymają kolejny obrazek lub naklejkę do kolekcji, a najlepszy pracownik miesiąca będzie mógł pić kawę w firmowym kubku z najnowszej serii, której nikt inny jeszcze w firmie nie ma. Tworzenie list i rankingów najlepszych to tylko konsekwencja przyznawania nagród

współpraca w grupie
http://bhrigusons.com/

Misja dla całej grupy

Indiana Jones też by nie ukończył swojego zadania, gdyby nie wpierała go cała grupa napotykanych osób. Oczywiście sporo było też przeciwników, którzy próbowali go odwieźć od upragnionego celu. Tak samo dobrze mogą się bawić pracownicy przedsiębiorstwa starając się osiągnąć wyznaczone przez zarząd cele. Wzmocnienie więzi w grupie i umiejętność współpracy dzięki temu mechanizmowi gamifikacji sa gwarantowane, tak samo jak atrakcyjne nagrody dla zwycięskiego zespołu sprzedażowego albo grupy pracowników na hali produkcyjnej.

By Marta

Dodaj komentarz