gra w szachywww.abc.net.au
gra w szachy
www.abc.net.au

Prowadzenie negocjacji z klientem jest jak rozpoczęta partia szachów; bez rozpoznania intencji drugiej strony nie mamy szans na decydujący krok. Nie bez powodu biznesmeni odnoszący sukcesy nazywani są najlepszymi graczami na rynku. Podejście do handlu jak do gry pozwala na nabranie odpowiedniego dystansu, rozpoznania jej reguł, a co za tym idzie na sprawne poruszanie się w trakcie partii, aż do rozstrzygnięcia jej na własną korzyść.

Wciąganie do gry

gra w monopol
allegroimg.pl

Do gry trzeba oczywiście dwóch stron, tymczasem potencjalni klienci najczęściej w ogóle nie są zainteresowani wejściem do rozgrywek. Rolą handlowców jest zatem umiejętne podejście klienta, tak by przyciągnąć jego uwagę do swojej oferty i zachęcić do rozpoczęcia negocjacji. Bardzo pomocne bywają tu nowatorskie programy NLP oparte na rozpoznawaniu podświadomości , które w szybki sposób pozwolą zdiagnozować typ osobowości klienta , zdobyć jego zaufanie i wzbudzić pozytywne nastawienie do nas.

Trudna rozgrywka

ciężka walka
wpapi.wp.pl

Jak trudnym przeciwnikiem okaże się nasz klient zależy w dużej mierze on naszych umiejętności. Jeśli mamy doświadczenie, będziemy prowadzić negocjacje zgodnie z posiadaną wiedza. Jednak i ona może okazać się niewystarczająca, a wtedy trzeba będzie się doszkolić, i dowiedzieć na przykład jak nie ulegać presji ze strony klienta, jak bronić się przed jego manipulacjami i krytyką, by osiągnąć swoje cele. Asertywna postawę można po prostu wytrenować (dowiedz się tutaj jak nauczyć się odmawiać, stawiać granice czy skutecznie targować)

Radość z wygranej

sukces w pracy
www.west-info.eu

Jeśli handlowanie to gra, a handlowiec to gracz, to niewątpliwe potrzebne będą wygrane. Inaczej gra przestanie dawać satysfakcję i nasz gracz opadnie z sił i motywacji. Czerpanie radości z sukcesu to ważna cecha osobowości każdego handlowca. W swojej pracy niejednokrotnie będzie musiał zmienić sposób swojego myślenia, weryfikować swoje opinie na różne tematy lub pokonywać własne ograniczenia, aby wygrać z konkurencją i doprowadzić do końca rozgrywki o czołowe miejsce w branży.

By Marta

Dodaj komentarz