kalkulator oszczednosci lpg

Korzyści osobiste i zysk dla środowiska. Samochody napędzane autogazem wymagają miesięcznie znacznie niższych nakładów na paliwo niż pojazdy na benzynę, a dodatkowo emitują do otoczenia znacznie mniej szkodliwych substancji. Istnieje zatem droga, jaką można podążyć, by zadbać o swoje finanse i jednocześnie wykazać się troską o stan naszej planety. Zanim jednak się na tę drogę wstąpi, trzeba poczynić pewne inwestycje – ile to wszystko kosztuje?

Wtrysk pośredni i bezpośredni – różnice w cenie

Jeśli chciałoby się ogólnie przedstawić koszty instalacji gazowej, wyszedłby spory przedział, ponieważ mechanizm dla silnika z gaźnikiem to wartość mniej więcej półtora tysiąca, z kolei instalacja sekwencyjna dla silnika ośmiocylindrowego osiąga nawet wartość siedmiu i pół tysiąca złotych. Rozrzut jest zatem ogromny.

W dużym uproszczeniu cena zależy jednak od typu instalacji, sposobu podawania paliwa i liczby cylindrów, choć nie można zapominać, że sama realizacja usługi, czyli wynagrodzenie za pracę fachowców, też różni się w zależności od regionu kraju czy renomy warsztatu.

Chcąc jednak uśrednić koszt instalacji LPG wtrysk bezpośredni, należałoby wziąć pod uwagę przeciętne auto przeznaczone do jazdy po drogach miejskich. Dla takiego samochodu koszt procesu przeistaczania w pojazd napędzany autogazem kształtować się będzie w okolicach pięciu tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę późniejsze korzyści, nie jest to wartość działająca odstręczająco.

Po jakim czasie inwestycja się zwróci?

Dla niecierpliwych użytkowników dróg są dobre wieści. Jak zapewnia producent instalacji LPG, inwestycja zwraca się zawsze niezależnie od dystansu, na jakim samochód jest użytkowany. Dla osób podróżujących więcej czas zwrotu będzie krótszy. Przy przebiegu oscylującym w granicach 1000 km miesięcznie koszt instalacji zwróci się po niespełna roku. Dwa razy większa liczba kilometrów na liczniku skraca ten czas do dwóch kwartałów.

By Marek

Dodaj komentarz