Skakanka kojarzy się nam z beztroskimi zabawami z dzieciństwa, jednak myli się ten kto uważa, że skakanka to przyrząd dla małych dziewczynek. O zaletach skakania doskonale wiedzą sportowcy trenujący boks, narciarstwo, tenis, czy też bieganie. Jeśli wraz nadejściem wiosny chcemy poprawić swoją kondycję i przy okazji zrzucić zimową oponkę, to należy już dzisiaj sięgnąć po skakankę. 

Siedem zalet skakania

skakanka

Regularny trening ze skakanką przyniesie nam niewymierne korzyści, w szczególności zyskają na nim nasze nogi, a poniżej lista innych siedmiu zalet skakania na skakance.

  1. Wzmocnienie układu krwionośnego;
  2. Polepszenie koordynacji ruchowej;
  3. Spalanie tkanki tłuszczowej;
  4. Wzmocnienie całego ciała z naciskiem na nogi oraz górną partię: ramiona, przedramiona, triceps i biceps;
  5. Zapobieganie osteoporozie;
  6. Trening cardio;
  7. Poprawa nastroju w tani sposób.

Jak skakać na skakance?

Tak jak w przypadku każdego treningu, tak i skakanie na skakance wymaga od nas prawidłowego przygotowania. Musimy pamiętać też o rozciąganiu po zakończonym treningu przez minimum siedem minut. Skakanka musi być dobrana do naszego wzrostu, stając  na jej środku uchwyty powinny sięgać do pach. Uchwyty powinny być miękkie, aby nie nabawić się odcisków. Na początku lepiej wybrać skakankę sznurkową lub z tworzywa (nie są one tak szybkie i ciężkie). Skakać należy w wygodnym, sportowym obuwiu, na płaskim oraz miękkim podłożu. Skakankę w ruch należy wprowadzać dłońmi, a nie barkami. Skaczemy z plecami wyprostowanymi i wciągniętym brzuchem, ręce trzymamy luźno i blisko ciała z dłońmi nieco na zewnątrz. Skakać powinniśmy na niewielką wysokość. Wybijać się i lądować trzeba na śródstopiu, a nie na całych stopach. Rozpoczynając na nowo przygodę ze skakanką powinniśmy ćwiczyć trzy razy w tygodniu, po około 5 serii w interwałach po 30 sekund skakania i 30 sekund odpoczynku. Po pierwszym tygodniu liczbę powtórzeń możemy zwiększyć do 7 serii, a w kolejnym do 9. Po około miesiącu czas skakania można wydłużyć do 60 sekund, a ilość serii do 10.

 

By Marek

Dodaj komentarz